Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”). Więcej informacji

Nowe produkty

Nowe produkty

Lista produktów marki Wilier Triestina

Wiodący włoski producent rowerów, najbardziej znany z  modeli szosowych. Historia Wilier Triestina sięga początków XX stulecia. Obecnie firma produkuje najwyższej klasy rowery szosowe (jeżdżące m.in. w barwach grupy Astana), gravel i mtb.

Wilier Triestina rozpoczął pracę w skromnym warsztacie nad brzegiem rzeki Brenta w San Fortunato przez Pietro Dal Molina z Bassano del Grappa we Włoszech latem 1906 roku.

Nazwa firmy powstała jako akronim wyrażenia „W l’Italia liberata e redenta”, gdzie W jest skrótem od „Viva!” (Niech żyją Włochy, wyzwolone i odkupione).  Triestina pochodzi od nazwy miasta Triest. Kiedy powstał Wilier, Triest nie był częścią Włoch; nazwa „Wilier Triestina” odzwierciedlała patriotyczne pragnienie ponownego przyłączenia się do niej.

Słynny włoski kolarz Fiorenzo Magni jeździł na rowerach Wilier w swoim zwycięstwie Giro d'Italia w 1948 roku, a także w zwycięstwach Tour of Flanders w 1949 i 1950 roku.

Marco Pantani jechał na Wilier w 1997 roku Tour de France.[7]

Niedawny mistrz świata Alessandro Ballan i wicemistrz Damiano Cunego jechali na rowerach Wilier, aby zwyciężyć w Mistrzostwach Świata UCI Road 2008.

Od sezonu 2018 Wilier Triestina dostarcza rowery zespołowi UCI Pro Continental Direct Énergie, a od 2020 roku Astana Pro Team.

  • Wilier Jareen 2022
    Szybki podgląd

    Wilier Jareen 2022

    8 799,00 zł   dostępny

    Daj upust emocjom

    Jareen to nowa, podwójnie cieniowana rama aluminiowa 6061 dedykowana do jazdy na szutrze i zbudowana w stylu Wilier Triestina: z okablowaniem zintegrowanym z ramą, rurą czołową o zróżnicowanej średnicy, sztycą podsiodłową o średnicy 27,2 mm dla większego komfortu, systemem hamulców tarczowych flat mount , widelec z osią przelotową. Aby zapewnić maksymalną wszechstronność, rama została zaprojektowana do montażu błotników oraz bagażników przednich i tylnych, a prześwit ramy i przedniego widelca na opony wynosi do 42 mm.