Producenci większości marek rowerowych uzależniają udzielenie gwarancji na rower od szeregu czynności związanych ze złożeniem, regulacją i regularnym serwisowaniem (przeglądy gwarancyjne). Wymogi przeglądów gwarancyjnych często stawiane są także podzespołom rowerów (zwłaszcza amortyzatory i dampery).

Wielu sprzedawców internetowych, mających na względzie jedynie własny zysk, nie informuje Klientów o obowiązkach niezbędnych do spełnienia w celu utrzymania gwarancji. Informują oni wręcz, że kupowany rower, który jest ciasno spakowany w kartonie, jest w 99% gotowy do jazdy, co jest jawnym mijaniem się z prawdą. Wszystkie nowe rowery oferowanych przez nas marek wymagają:

  1. Przeglądu "0", czyli złożenia roweru po wyjęciu z kartonu przez wykwalifikowany serwis i regulacji roweru,
  2. Przeglądu gwarancyjnego, zazwyczaj wymaganego w okresie 1 - 2 miesięcy od daty zakupu, bądź po pokonaniu określonego dystansu,
  3. Często także przeglądu po roku (np. Kross).

Respektowanie tych wymagań jest przez producentów w większym lub mniejszym stopniu kontrolowane i uzależnia późniejsze wykonanie napraw gwarancyjnych.

Mając na celu dobro naszych Klientów, umieszczamy skrót informacji oraz wzory kart gwarancyjnych sprzedawanych obecnie rowerów (prosimy o zaznajomienie się z gwarancjami odpowiednimi do marki i rocznika, jakim jesteście zainteresowani.